Pozemní dopravě pomohou ekologická alternativní paliva

09. května 2019

Ekologii pozemní dopravy pomohou alternativní paliva. Minulý rok v únoru jsme psali o ekologických trendech v námořní lodní dopravě, o tom, že v oborech hromadné přepravy nákladů se ve stále větší míře začínají používat paliva produkující méně emisí – tedy hlavně zkapalněného zemního plynu LNG.

K tématu se vracíme s citací článku Velké nákladní lodě versus auta: kdo škodí planetě víc?, který porovnává zatížení životního prostředí z pohledu rozdělení na různé druhy dopravy a staví na pravou míru argument odpůrců změn, že automobilová doprava, nákladní i osobní, škodí stejně jako patnáct největších nákladních lodí, tudíž není na vině klimatických změn, a proto se motory spalující benzín a naftu nemusí nahradit jinými.

Není to pravda! Co do množství emisí oxidu uhličitého vyprodukuje doprava 23 % celkových emisí CO2, 73 % z toho má na svědomí silniční doprava.

Dává proto smysl být iniciátorem změny myšlení lidí, jakým je EFG. Nákladní i osobní automobily poháněné palivem druhé generace – palivem, které je vyrobené z odpadů, je opravdu inovativní nápad. Těšíme se na říjen, kdy bude v EFG Rapotín BPS spuštěna první výrobna biometanu z biologicky rozložitelných odpadů.

Poslední články

Závodní jachtou na zasedání OSN

Mezi nejčerstvějšími zprávami z celosvětového boje za změnu klimatu zaujme ta o cestě Grety Thunbergové na jednání OSN v New Yorku a pak v čilském Santiagu.

První biometan z odpadů bude v Rapotíně

Již jsme Vás informovali o realizaci letošní investice, která zvedne využití bioplynu vyrobeného z biologicky rozložitelných odpadů na stoprocentní úroveň.