Pozemní dopravě pomohou ekologická alternativní paliva

09. května 2019

Ekologii pozemní dopravy pomohou alternativní paliva

Minulý rok v únoru jsme psali o ekologických trendech v námořní lodní dopravě, o tom, že v oborech hromadné přepravy nákladů se ve stále větší míře začínají používat paliva produkující méně emisí – tedy hlavně zkapalněného zemního plynu LNG.
K tématu se vracíme s citací článku Velké nákladní lodě versus auta: kdo škodí planetě víc?, který porovnává zatížení životního prostředí z pohledu rozdělení na různé druhy dopravy a staví na pravou míru argument odpůrců změn, že automobilová doprava, nákladní i osobní, škodí stejně jako patnáct největších nákladních lodí, tudíž není na vině klimatických změn, a proto se motory spalující benzín a naftu nemusí nahradit jinými.

Není to pravda!
Co do množství emisí oxidu uhličitého vyprodukuje doprava 23 % celkových emisí CO2, 73 % z toho má na svědomí silniční doprava.

Dává proto smysl být iniciátorem změny myšlení lidí, jakým je EFG. Nákladní i osobní automobily poháněné palivem druhé generace – palivem, které je vyrobené z odpadů, je opravdu inovativní nápad. Těšíme se na říjen, kdy bude v EFG Rapotín BPS spuštěna první výrobna biometanu z biologicky rozložitelných odpadů.

Poslední články

Společensky odpovědné investování je důležité pro budoucnost lidstva i planety, říká Tomáš Voltr

Tomáš Voltr je v EFG zodpovědný za plánování a alokaci investic, proto se jej redakce internetového serveru Warengo, který kolem sebe sdružuje komunitu lidí z byznysu zajímající se ale o víc, než je finanční zisk, zeptala na to, jak má vypadat investice, ze které bude dvojí prospěch – pro investora, ale i pro komunitu, již investovaný projekt pozitivně ovlivní.

Dobrá zpráva: “Skládkovací poplatky se budou zvyšovat.”

Do mezirezortního připomínkového řízení byl poslán návrh zákona o odpadech, který obsahuje zvyšování skládkových poplatků v roce 2030 až na 1850 Kč za tunu odpadu. Zvýšení poplatku donutí původce odpadu hledat jiná řešení ekologické likvidace odpadu.